Danskere på sociale medier

Sociale medier og markedsføring

De fleste virksomheder kan have nytte af at markedsføre sig på et eller flere af de sociale medier. Det mest populære sociale medie i Danmark er Facebook, herefter Messenger og Instagram, der også er ejet af Facebook 

Så ved anvendelse af disse kanaler, er der stor sandsynlighed for at du kan ramme kunder og potentielle kunder.

Vi hjælper dig med at finde den/de sociale platforme, der passer til din virksomhed. Sammen får vi lagt en strategi for din tilstedeværelse. Vi kan også hjælpe dig med at skabe det rigtige indhold, få lavet de relevante opdateringer og med annoncering.

Annoncering på sociale medier er effektivt og ofte billigere at anvende end de trykte medier.

Ram plet i målgruppe med sociale medier

De sociale medier er en effektiv kommunikationsplatform for bilforhandlere og værksteder. Det er hurtigt og nemt at komme ud med et budskab, og vælger du den “organiske (gratis) løsning koster det “kun” tid

Problemet med organiske opslag er, at de er svære at få vist til mange. Hvis du der i mod ønsker at komme bredere ud med dit budskab, så er Facebooks annnonce- og segmenteringsplatform genial

Du kan f.eks. segmentere på 

en simpleste måde, at annoncere på, er at “booste et  opslag”, men der findes også langt mere avancerede annoncer former. F.eks. kan du annoncere mod folk, der netop har besøgt din hjemmeside (det gøres vi opsætning af Facebook pixel).
Du kan også opsætte Facebook Leadannoncer, så du få leads direkte fra Facebook, som der kan laves opfølgning på.

Kontakt CarsAhead Partner Gitte Mølbak og hør mere om annoncemulighederne på de sociale medier

Kilde: Slots- og kulturstyrelsen

Facebook er samtidig det sociale medie, som bruges oftest. 64 % af danskerne bruger Facebook dagligt/flere gange dagligt. Til sammenligning bruges YouTube dagligt/flere gange dagligt.

Meta leadads

Jeg har gode erfaringer med at opsætte “Lead kampagner”.

Formålet med en sådan annonce er at generere leads (potentielle kunder) direkte via en simpel formular i annoncen, uden at brugeren behøver at forlade platformen.

Når en bruger ser en Meta Lead Ad, kan de trykke på annoncen, og en forudfyldt formular vises. Formularen kan indeholde oplysninger, som Facebook allerede har om brugeren, såsom navn, e-mailadresse eller telefonnummer. Brugeren kan hurtigt sende formularen uden at skulle navigere væk fra platformen, hvilket gør det nemt at samle data og generere leads hurtigt.

I en Lead Ad kan virksomheder også tilpasse spørgsmålene, som de vil stille til brugerne, alt efter hvad der er nødvendigt for at opnå den ønskede information.

Se også mere i denne video: