Find den rigtige marketingstrategi

Ingen tvivl om, at markedsføringen af en bilforhandling/et værksted bliver mere komplekst i fremtiden. Nye online medier dukker konstant op, og du skal tage stilling hvor din forretning skal være til stede.

Dine kunder og potentielle kunders adfærd bliver stadig mere digital, og en online marketingstrategi er derfor nødvendig, hvis kunderne skal finde dig og købe hos dig. 

 

CarsAhead kan hjælpe dig med strategisk sparring og vil kan også tilbyde at hjælpe dig at løse opgaver indenfor:

Partner i CarsAhead Gitte Mølbak har store erfaring inden for Markedsføring, både fra importørled og blandt mærkeforhandlere og frie værksteder. Kontakt Gitte her

Sådan opfører bilkøberne sig i 2024

3-6 måneder, så lang tid tager det i gennemsnit en privatkunde at købe en ny bil. 80% af den rejse sker digitalt, så det er derfor alfa og omega, at du har synlig online. Det betyder ikke at kunderne ikke længere besøger en bilforhandler fysisk. Det betyder, at de er mere velinformeret, beslutningsparate og købsklare når de gør. Før brugte de 5-6 fysiske besøg hos forskellige forhandlere – allerede i 2021 var det tal skåret ned til 1-2 besøg, oftest for at prøvekøre de 2-3 mærker de overvejer. 

Kilde: AutoUncle

Kilde: Jyske Finans